söndag 1 september 2013

Jag ska skriva om alla hästraserna på Jorvik, en ras i taget. Detta är mina ytterst personliga åsikter och min åsikt bestämmer inte vilken häst som är fin eller ful. Alla har olika smak och ingen kan ha fel smak, alla har också rätt att uttrycka sina åsikter. Så här kommer mina.

Bilderna är oredigerade så att de ska se ut som de gör i spelet, de är bara beskärda. Notera mitt rödblonda hår också, detta är gamla bilder :D


Nu kommer rasen Oldenburgare som du hittar i Fort Pinta.




Brun
Min första tanke när denna häst kom var ”Gud va’ ful!”, men efter det har jag blivit mer positiv. Jag gillar färgen men inte stukturen som är plastig. Det är fint att den är ljus runt mulen och jag gillar de vita kotorna. Bläsen är sådär, huvudformen förfärlig. Manen är för blåsvart, den borde vara brunsvart.

Skulle jag kunna köpa? NEJ! Den ser för plastig ut och manen är sådär fult blåsvart.


Skimmel
Denna häst är väldigt söt. De lyckades verkligen med skimmelfärgen  och strukturen. Manen och svansen skiftar sådär fint i ljust och mörkt (som de ska göra) utan att det ser overkligt ut. Benen är ljusare nertill, tummen upp för det och huvudet är jättegulligt. Jag köpte denna häst eftersom jag trånat efter den länge. Dock så ledsnade jag på färgen, eftersom den är så kallt grå. Men jag tycker fortfarande att den är jättefin.

Skulle jag kunna köpa? JA! Den är verkligen jättefin. Jag har ägt den förut och jag gillar den fortfarande, men jag ledsnade på färgen.


Svart
Fin färg, underbara strumpor, underbar bläs.. Denna häst är verkligen fin! Det enda minuset är att den inte är riktigt svart och att den är plastig i strukturen. Annars är det en superfin häst som är jättesöt i den längste manen.


Skulle jag kunna köpa? JA! Men jag har ju redan en svartskäck och en frieser. 










~ ~ ~ ~ ~
Att jag skriver "skulle kunna köpa" betyder inte att jag tänker göra det, kanske om jag hade haft obegränsat med plats, massor med SC och om någon annan levlade mina hästar ;) Sedan finns det ju en anledning till varför jag inte köpt alla de hästarna jag tycker är fina, antagligen för att de negativa sidorna väger för mycket men det kan också vara för att jag har en liknande häst redan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar