tisdag 13 augusti 2013

På önskelistan - Distanslopp

Har suttit och knåpat på detta önskeinlägg hela morgonen, jag har funderat på detta förut men inte orkat göra ett inlägg. Nu tog jag mig i kragen och gjorde det!

Jag vill nämligen ha ett rent distanslopp på SSO, de flesta loppen är ju terränghoppning, vilket blir lite tråkigt i längden. Med distanslopp menar jag ett långt lopp där hästen uthållighet är det viktigaste.


Här är några punkter

- Loppet ska ta minst 5 minuter att genomföra, men hur lång tid det tar beror helt på hur tränad hästen är.

- Ju bättre tränad hästen är, vilken utrustning man använder och karaktärens level bestämmer hur snabbt man kan rida.

- Har man en riktigt otränad häst kan man alltså bli tvungen skritta och trava stora delar.

- Man ska ha lång tid på sig mellan kontrollerna, alltså man ska kunna skritta emellan utan att tiden går ut.

- Det ska inte finnas obligatoriska hinder, utan man får välja vad man vill hoppa över.

- Loppet ska gå i varierad terräng, ibland på väg, ibland på stranden och ibland i skogen. Gärna igenom vatten också.

- Loppet ska vara utmanande, alltså måste även de som har bäst förutsättningar skritta/trava ibland.

- En mätare: ”energinivå” bestämmer hur snabbt man kan rida. Når mätaren i botten förlorar man tävlingen. Man ska alltså anpassa farten efter hästens energinivå.

- Detta lopp ska ge ganska mycket XP till hästen eftersom det är långt och svårt och kanske inte någonting man utför när man har bråttom.

Man kan ju fortsätta i all oändlighet, men punkterna ovan tycker jag är viktiga.


Uthålligheten är det viktigaste!

Mätare som visar hästens energinivå. Når den i botten förlorar du loppet.

Att hoppa är valfritt, man ska alltså kunna rida runt hindren om man vill.

Ibland får man ta det lugnt om hästen är trött eller om terrängen är svår.

På de breda vägarna kan man passa på att sträcka ut.

När jag spelade "Höstryttaren" så var det så att hade man en "dålig" häst så kunde man inte rida hur snabbt som helst, hur långt som helst. I distansloppen fick man börja om ifall hästen blev slutkörd och om hästen var trött så kunde man bara driva den till en viss hastighet (inte till full speed).

Jag vill ha lite förändring i loppen på SSO. Det är för mycket terränghoppning, därför tycker jag att ett distanslopp skulle vara roligt och utmanande.

Vad tycker ni?



4 kommentarer:

  1. Säger ja tack! Det får gärna komma i uppdateringen imorgon ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore roligt :D och att de fixar galoppbanan någon gång ;D

      Radera
  2. Verkligen en superbra idé! :D Du har väl mejlat in den till support? Det skulle ju vara underbart om den skulle dyka upp i en uppdatering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra det :D För det hade verkligen varit jättekul :D

      Radera