måndag 9 september 2013

A place to call home

Förutom Moorland så har jag bott på tre olika ställen; Steves Gård, Vingården och Firgrove.




Jag flyttade till Steves gård så fort jag blev Starrider, och det är fortfarande mitt "favorit-hemstall". Jag har alltid gillat omgivningarna och minns hur mysigt det var när jag och min syster gjorde juluppdragen i Silvergladebyn första julen på SSO. För mig är Steves gård mysfaktor, särskilt på vintern. Här finns mitt favoritlopp; Steves lopp, och det är nära till många andra lopp. Det är alltid liv och rörelse och det är nära till Moorland, affärer, Marleys bondgård osv osv.. Dock så är inte Steves gård mitt favoritställe pga. de sociala faktorerna och för att det ligger centralt, nej, det är så mysigt helt enkelt.




Jag bytte hemstall till Vingården av rent praktiska skäl när Gyllenåsarnas dal öppnade. Jag har aldrig gillat detta ställe, men eftersom man inte kunde transportera sig till GÅD så var det ett enkelt val (av ren lathet haha). Jag tycker inte om banorna här, affärerna, läget eller utseendet, så ja, detta val var enbart utav praktiska skäl.




Tillslut lyckades jag övertala min lathet att Firgrove var ett bättre ställe. Här finns ju den fina Valedalesjön nära till hands och Äppellunden som jag gillar så mycket. Det är också väldigt avskilt och fridfullt. Jag har trivts bra men börjar ledsna lite smått. Banorna är tråkiga, och den där fula "muren" som omringar byn skadar mina ögon. Det finns mycket jag gillar här och också många negativa faktorer, så inom kort kommer jag nog flytta och jag vet nog vart ;)



1 kommentar: