onsdag 14 augusti 2013

Gyllenåsarnas championat den 13 augusti 2013 klockan 18.00


Shit vad glad jag är :D Fick äntligen mitt första guld någonsin!

Jag har aldrig satsat särskilt mycket championaten, jag kör mest för att det är kul och har fått ett par silver och tre brons. 

Den senaste tiden har jag kommit fyra nästan varje gång, finns det seriöst en sämre placering? Jag kommer hellre femma än fyra, för det är så extremt irriterande att "snubbla på mållinjen". Och det är just "snubblat på mållinjen" som jag gjort de senaste gångerna. Har legat tvåa eller trea och så rider jag in i något eller slår i ett hinder på slutet och blir omsprungen. Denna gång tänkte jag; "nu ska jag ha det brons som jag missat femtioelva gånger!" och så blev det guld istället, inget att klaga på... :)

Denna situation uppkommer om jag ligger i topp-tre: 
"Hmm, vad ligger jag nu?" 
*Sneglar mot rankinglistan* 
"VAAH!? Tvåa!! Herregud!! TVÅA!!!!! VAAH!! Jag är nästan ikapp ettan... herregud! SHIIIIT!!! JAG FATTAR INGENTING! vad ska jag göra? SPRING! HÄSTEN! SPRING!"
*PANG*
"Jävla träd/stolpe/hinder/staket!!"
*Rider in som fyra*
"Nästa gång ska jag inte faila!!"

Denna gång lyckades jag i alla fall kontrollera mig lite haha, dock så blev jag nästan omsprungen eftersom jag inte vågade ta några genvägar efter att jag fått ledningen vid fågelskrämmorna. Red långa omvägar så jag inte skulle riskera ett stopp. Men det höll ändå :D

Jaja, nog om min glädjeyra...

Sammanfattning från detta inlägg: Jag vann Gyllenåsarnas championat och jag är jätteglad :D



Nu har jag faktiskt brons, silver och guld i Gyllenåsarnas championat. Så det vore kul att få alla kulörerna i något annat championat också. Hoppas på lite tur framöver och att mina nerver kan lugna sig så jag inte får syrebrist i hjärnan varje gång jag ligger i topp-tre ;)



6 kommentarer:

  1. Oh vad kul Hedvig, de är du värd! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis! :D
    Känns som om jag aldrig kommer få några medaljer i GC xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Det är faktiskt det champ som går bäst för mig nu haha :D

      Radera
  3. Grattis! :D Och jag känner igen mig.. xD Haha, man borde klistra en lapp eller nåt för den där resultatlistan uppe i hörnet, så fort man ligger bra till skjuter pulsen i höjden och man typ skriker 'SPRING HÄSTEN, SPRING!' xD Har ju själv en brons från GC och herrejäklar, den var inte lätt att få in ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D

      Haha ja, det blir så varje gång, inga tävlingsnerver alls ;) Haha :D

      Radera