onsdag 28 augusti 2013

Starstable Höstryttaren

Hittade denna bild på mamma och pappas gamla dator, vilka minnen :D


Minns när jag fick "Starstable - Höstryttaren" med ett Pollux-paket, innan hade man ju bara haft "Häst och Ponny", "Full fart i Stallet" och "Starshine-serien". Detta var som en önskedröm, man kunde rida om kring som man ville, köpa nya hästar, simma med hästen.. Och inte nog med det så var grafiken det bästa jag sett bland hästspel, vattnet var så äkta och på natten kunde man beundra en stjärnklar himmel. Tyvärr så var inte de följande spelen i serien (Vinterryttaren, Vårryttaren och Sommarryttaren) lika bra. Området man kunde röra sig på var mindre och istället för det spelblanka vattnet var det en blå sörja som skulle föreställa hav.

Nej, Höstryttaren kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, även fast SSO är mer avancerat, mer utvecklat och definitivt roligare. Ska spela Höstryttaren någon dag när jag får tid, men jag kan redan nu bjuda på en gammal bild från 2008. Jag brukade alltid rida omkring på natten och ta simturer under stjärnhimlen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar