torsdag 15 augusti 2013

Vad jag tycker om Morganhästarna

Jag ska skriva om alla hästraserna på Jorvik, en ras i taget. Detta är mina ytterst personliga åsikter och min åsikt bestämmer inte vilken häst som är fin eller ful. Alla har olika smak och ingen kan ha fel smak, alla har också rätt att uttrycka sina åsikter. Så här kommer mina.

Bilderna är oredigerade så att de ska se ut som de gör i spelet, de är bara beskärda. Notera mitt rödblonda hår också, detta är gamla bilder :D

Nu kommer rasen Morganhäst som du hittar i Firgrovebyn.



Bork med brun man
Hmm, seriöst så förstår jag mig inte på denna häst, den är inte direkt ful men färgerna är ju bara helt skeva. Hårremmen är bork, men manen är brun eller snarare fux. Det är som att blanda ihop två helt olika hästfärger och jag tycker inte att det funkar alls. Seriöst så ser det ut som om ett barn har målat denna häst. Hade manen varit mörkbrun/brunsvart och om den hade haft helsvarta ben då hade den varit underbar, som Achal-theken fast ännu finare eftersom benen är så svarta. Jag älskar alla hästfärger som är ”gula”! Buckskin, bork, gulbrun; superfint! Men denna häst tilltalar mig inte alls. 

Skulle jag kunna köpa? NEJ! Det är för många saker jag vill ändra på denna häst.

Fux
Denna häst är väldigt enkel men fin. Det borde finnas fler fuxar på SSO, det är en jättevanlig färg IRL men det finns nästan inga på SSO. Jag är lite tveksam mot de mörka benen, kanske vore det finare om de blev lite ljusare ner mot hoven. Det hade heller inte varit fel med höga strumpor och en strimbläs (älskar vita tecken!) 

Skulle jag kunna köpa? JA! Den ser lite tråkig ut när den står där men jag tror att jag skulle vara jättenöjd om jag red runt på den.

Mörk med guldig man
Vad är detta för något? Färgen är väldigt skum, lite sådär svartgrå-metallisk med guldig man. Det finns ju hästar som ser ut så IRL men det funkar inte alls på SSO. Sök på ”Fjalar Bröderna Lejonhjärta” eller på ”Rocky Mountain häst” på Google (jag vill inte kopiera bilder som inte är mina så ni får söka själva). IRL är den färger superfin enligt mig, men jag blev riktigt besviken när jag tittade närmre på denna häst i SSO. Vissa färger går inte att återskapa i ett spel helt enkelt. 

Skulle jag kunna köpa? NEJ! Denna färg funkar inte alls i SSO.

~ ~ ~ ~ ~ 
Att jag skriver "skulle kunna köpa" betyder inte att jag tänker göra det, kanske om jag hade haft obegränsat med plats, massor med SC och om någon annan levlade mina hästar ;) Sedan finns det ju en anledning till varför jag inte köpt alla de hästarna jag tycker är fina, antagligen för att de negativa sidorna väger för mycket men det kan också vara för att jag har en liknande häst redan.




4 kommentarer:

  1. Håller med dig om varje häst, speciellt den sista. Den dissar jag otroligt mycket och jag tror helt ärligt jag aldrig sett nån person i SSO som ridit runt på den O:

    SvaraRadera
  2. Din blogg är väldigt bra och man blir aldrig uttråkad! Älskar att dina inlägg är så välgjorda också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det värmer att höra :) :)

      Radera