måndag 12 augusti 2013

Mitt omdöme: Morab

Jag ska skriva om alla hästraserna på Jorvik, en ras i taget. Detta är mina ytterst personliga åsikter och min åsikt bestämmer inte vilken häst som är fin eller ful. Alla har olika smak och ingen kan ha fel smak, alla har också rätt att uttrycka sina åsikter. Så här kommer mina.

Bilderna är oredigerade så att de ska se ut som de gör i spelet, de är bara beskärda. Notera mitt rödblonda hår också, detta är gamla bilder :D

Först ut är rasen Morab som du hittar i Stall Gyllenbladet :)

~ ~ ~ ~ ~


Isabell – 
Jag gillar tanken på en isabell, men varför är benen svarta? Jag har också lite svårt för de helvita manarna på SSO, gillar inte strukturen riktigt. Jag skulle nog välja att ha kort man eller ”original”-manen för att slippa se så mycket av den.  Jag skulle också önska att ansiktet pryddes av en tydlig bläs, vita tecken i ansiktet är jättefint på ljusa fuxar. 

Skulle jag kunna köpa? JA! Men bara om benen var ljusa och inte svarta med strumpor.

Fux med ljus man – 
Åter igen har jag svårt för den vita manen, och jag tycker inte om nyansen på kroppen. Inte riktigt min smak. Skulle ha blivit finare om den hade bläs som gick ner till mulen och om den hade höga strumpor. SSO snålar alltid med vita tecken. Skulle jag köpa? 

NEJ! Det är fint med fuxar med ljus man IRL men på SSO funkar det inte riktigt tyvärr.

Brun – 
Riktigt fin färg på manen, gillar när den är mörkbrun istället för svart, det ger ett mildare uttryck. Men varför så kort bläs? Jag vill att de ska gå ner till
mulen och vara mer tydliga. De mörka benen är fina, och nyansen på kroppen går fint ihop med manen. Fin häst men lite tråkig.

Skulle jag kunna köpa? JA! Om bläsen gick längre ner.



~ ~ ~ ~ ~ 
Att jag skriver "skulle kunna köpa" betyder inte att jag tänker göra det, kanske om jag hade haft obegränsat med plats, massor med SC och om någon annan levlade mina hästar ;) Sedan finns det ju en anledning till varför jag inte köpt alla de hästarna jag tycker är fina, antagligen för att de negativa sidorna väger för mycket men det kan också vara för att jag har en liknande häst redan.










2 kommentarer:

  1. Jag försöker spara min veckopeng nu så jag kan ha råd att köpa den bruna moraben♥ Riktigt kul att läsa om dina åsikter och längtar till fler såna här inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, va kul, hoppas du får råd snart :)

      Kul att du gillar det! :D Jag kommer skriva om alla raserna på Jorvik, nästa ras kommer redan i veckan :)

      Radera